Permata Hati Ayah Bonda

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

LinkWithin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Saya dah jadi bini orang! Alhamdulillah sekejab je masa berlalu..Doakan kami bahagia till Jannah. Aminnn...
12/10/13

Dolu-dolu, time kecik2 nak sgt cepat Dewasa, tp Sekarang...

Harinie ayu dah mula serabut nak fikirkan cari kerja.. Ayu tahun depan dah masuk 24 tahun k, bukan 14 tahun lg.. Bile di fikirkan balik, bila kita dah dewasa, mcm2 tanggungjawab yang perlu kita fikirkan. Lainlah kalau sebatang kara, hidup just utk diri sendiri. Ayu dah nak habis praktikal, tinggal lagi 3 minggu lagi di Majlis Perbandaran Taiping nie. Pasni nak terus keje, cari duit sendiri.

-------------------------------------------------------------------------------------
Ayu dah dapat 'lesen' nak keje tetap, sebab sebelum nie mama mmg bising kalau ayu nak keje. Ayu anak sulung, so susah sikit bagi mereka utk melepaskan ayu berdikari. Tapi Alhamdulillah, lepas ayu dapat smbung study di unibersiti, ayu xdikongkong lagi. Tapi bukan bermakna tidak dikongkong ayu akan buat apa saje. Ayu dapat berdikari dengan baik, Alhamdulillah.. Semua terletak pada diri sendiri, nak jadi baik atau sebaliknya.

-------------------------------------------------------------------------------------

Ayu sekarang tengah tension dengan laporan yg belum mula-mula buat lagi nie, sbb kena tggu proposal dari Lect ayu.ermm.. laporan nak dihantar pada 15 Oktober.. hadess. Laporan praktikal nie ada markah dalam menentukan CGPA ayu yg final. Ingtkan boleh start buat dari bulan lepas, tapi xdapat2 jugak.ermmmmmm, lepas fikirkan laporan, nak fikirkan keje pula.. Apa yg ayu takut adalah temuduga. Self-confident ayu memang low giler.. cuak tu sentiasa ada walaupun peramah semacam je ayu nie..hehe.. Korang tau kan kenapa ayu xcited sgt nak kerja?? sebab ayu dah bosan hidup tanpa gaji dan memerlukan aset utk hidup yg lebih terjamin. Nak happy mak ayh n adik2.. dan nak kawen..tehee..

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ayu tak kisah sebenarnye keje apa, jnj ada benda nak dilakukan dari duk diam tnpa membuahkan aset.hehe.. Belajar 17tahun, tak praktikan apa yg kita belajar, buat apa yek..yedok?? hehe.. Tp dalam pada masa yg sama, rindu nak stdy balik la. Nak wat master.. tp apa yg penting, mesti kena ada aset dulu. InsyaAllah..  Selagi nyawa dikandung badan, mmg ayu nak belajar je wlpn suri rumah, belajar jugak, belajar memasak, mengemas, dan sebagainya..huhu

nota kaki : Sesiapa tahu keje kosong ke , apa ke..leh bgtauayu k ^^ so, sape ada keje, keje la sebaik mungkin, skrg mmg ssh nak dpt keje..:)



Senyum Sokmo : Macam Domo ^^

6 comments:

  1. Samalah kita 23 tahun. Rasa diri agak tua dari hari ke hari. Kepala mula dibebankan dgn tanggungjawab.

    ReplyDelete
  2. @SimplySeoulem,.. apa leh wat, selagi hayat dikandung badan..kenalah truskan hidup ini..^^

    ReplyDelete
  3. kite x..dlu mude2 ade misai sume..da tua da xde da..da gugur da heeh pdahal cukur heheh

    kite kn da jdy org sntiase bz..sok ttbe xde keje..cm plik kn..boring jew law xde keje..law ade..sumpah seranah ehehe.sasah la apela:P

    ReplyDelete
  4. @ade2mamabetul2, dah ada keje, xnak keje..rugi kan ^^

    ReplyDelete

apa nak nak dikata tue^^
cakap bebaik ye, nnt mama kita marah..hehe
tQ a lot .. nice to be your friend^^