Permata Hati Ayah Bonda

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

LinkWithin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Saya dah jadi bini orang! Alhamdulillah sekejab je masa berlalu..Doakan kami bahagia till Jannah. Aminnn...
12/10/13

Shooping Ghaye ke??



Arini ayah dengan baik hati mengajak kami ke pasar minggu yang menjadi kesukaan kami adik beradik nak cuci-cuci mata di saat Aidilfitri akan menjelang tak lama lagi.. Seawal pagi mama dah kejutkan kami adik beradik utk ke pasar yang dinamakan pasar minggu Kamunting. Memang banyak pilihan kat pasar tu, dari barang basah (ikan) ke barang kering... memang rambang mata..


( wiff beloved my gif cik shud )

Arini memang lah dikatakan ramai sangat manusia kat pasar tu nak membeli utk persiadaan hari raya nanti, xpun barang2 keperluan dapur utk kegunaan harian. Seawal pagi cuaca dah panas terik, masuk je pasar start dah berhimpit.. sabor je la...bertolak2, orang yg menjual lak xpenat2 menjerit menjaja barangan yg mereka jual. Bulan puasa pun bertenega juga mereka demi mencari sesuap nasik atau wit utk persiapan raya nnt . mana tahu kan ^^


Time ni aku nak g cari tudung raya, harus melalui disini dahulu, fuh...berimpit-rimpit habaq mai.. Macam esok dah nak raya gamaknya. Hadeh.. dah pusing tempat ni 3 kali kot aku ingt. Sebab duk pilih gerai mana jual tudung yang cantik2. Bagi aku sume sama, cume colour yg sesuai x match dgn baju raya aku.. mama pun macam dah malas nak ikut rentak aku, tp die cool sebelum aku wat muka seposen...ahaks ^^

Then lepas berhempas pulas memilih tudung raya ( bukan aku je, adik2 n mama sekali ok ), mama ajak babah pegi econsave lak, nak beli ayam katanya. Aku dah kehausan teramat masa nie.. pastu leh lak nmpak air dalam peti sejuk... kesabaran diperlukan disini yer..huhu..

 

 (muka mintak air jus tembikai..ahaks)

Time ni rehat jab, aku malas nak ikut mama aku g cari ayam.. huhu.. tengah tunggu adik aku g tandas. 5 minit kemudian, kami cari mama kami yang telah ditinggalkan utk membeli ayam utk dimasak buka puasa nanti..tehee.. kalau bukan bulan pose, aku dah cuci mata semua kedai kat econsave nie..huhu..



( seram tgk brader nie potong ayam gune mesin pemotong..huhu )


p/s : Bulan pose kalau bershooping memang best, tambah2 nak dekat raya, tapi yang xtahan kehausan, tu je la...hehe.. mama kata nak shooping lagi, tp kat bandar taiping lak..weeee

Senyum Sokmo : Macam Domo ^^

6 comments:

  1. awl ny paso minggu..mmg start pg ea??bkn petang??hurm..tlong belikn sy selipar 2 satu..haha

    ReplyDelete
  2. pasar minggu kol 6 dah ada, petang tu pasar mlm..huhu

    ReplyDelete
  3. mcm tu ropanya muka mintak ayo tempikai..kk hapal2..hahak

    ReplyDelete
  4. rusman : orait awk, nnt tau la mcmana nak air tmpikai..hehe

    ReplyDelete
  5. btla sawan..confirm sume org ketepi huhhhuhu..

    tu law bdk bwu..law xtw gne mesin potong ayam tu..mau trpotong kple skli huhu..

    aik rye lme lgy.da bli aym awl2 da heheh

    ReplyDelete
  6. awal utk masak buka puasa...huhu

    ReplyDelete

apa nak nak dikata tue^^
cakap bebaik ye, nnt mama kita marah..hehe
tQ a lot .. nice to be your friend^^