Permata Hati Ayah Bonda

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

LinkWithin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Saya dah jadi bini orang! Alhamdulillah sekejab je masa berlalu..Doakan kami bahagia till Jannah. Aminnn...
12/10/13

“SEGMEN : GUA KIDAL KE GUA KANAN KE, GUA PUNYER SUKA LAH!”


Assalammualaikum & Good Morning !! ( dah nak msuk tghari kot )

Macam biasa, bangun pagi je, mesti blogwalking di hari cuti-cuti ini (dah siap mandi sume ok (= )
Masa lapang seperti terisi apabila bw nie daripada membuang masa di katil empuk dan malayan kesejukkan dari kipas..walaweh...huhu.. merepek sudey.. Sebenarnye aku tertarik dgn ajakan paradigma dari seorang blogist/bloggie (hentam je la , adeh) nie...azeelia azman nama diberi (=

______________________________________________________________________


Nak Tahu samada gua kidal ke gua kanan ke, lu layan pantun gua nie..huhu : 

Orang Cina menanam Sena,
Sena ditanam ditepi perigi,
Aku lahir dengan sempurna,
Ada sepasang tangan dan ada sepasang kaki.

Jangan malu hendak bertanya,
Nescaya akan orang akan tunjukkan,
Kalau lu sudah bertanya, 
Mestilah gua jawab orang kanan.

Dalam gua ada bahaya,
Usah dibuat tempat bertapa,
Orang kanan pun tidak mengapa,
Janji cukup sifat dari tak de apa-apa. (maksudnye cacat)

Orang kidal pun aku tetap berbangga,
Diorang istemewa dan popular sekali,
Aku tak tipu dan aku tak buat cerita,
Aku ada sorang kawan kidal namanya leli.

- Dapat idea nak berpantun sebab aku suka berpantun..teheee...


p/s : demam pun still blogwalking n join segmen.. semangat itu penting!! hehe..


Senyum Sokmo : Macam Domo ^^

7 comments:

  1. hamboiii sakan nohh pakai pantun3 bagai..haha..



    tengss join :D

    ReplyDelete
  2. sakan la, dr xde wat pe..hehe

    ur welcome :)

    ReplyDelete
  3. kita serupa..org kanan..hehehe

    ReplyDelete
  4. siap pantun gituu..hihi

    btw folo here~!! >.<

    ReplyDelete
  5. bui : hehe, kita serupa..^^

    myra : thanks myra,, klau nak berpantun, leh ajak iyue :)

    ReplyDelete
  6. yuhuu..dtg terjah geng kanan.Idup kanan!yeahhh ^^
    salam kenal ya! :)

    Selamat hari raya!

    http://zareliqaafiqa.blogspot.com/2011/08/segmen-gua-kidal-ke-gua-kanan-ke-gua.html

    ReplyDelete

apa nak nak dikata tue^^
cakap bebaik ye, nnt mama kita marah..hehe
tQ a lot .. nice to be your friend^^