Permata Hati Ayah Bonda

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

LinkWithin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Saya dah jadi bini orang! Alhamdulillah sekejab je masa berlalu..Doakan kami bahagia till Jannah. Aminnn...
12/10/13

" Saya Gadis Bertudung "



Assalammualaikum semua ...:))
Masuk hari ini dah 20 hari kita berpuasa dan sambil blogwalking, terUsya satu contest " saya gadis bertudung " oleh cik ika . Mula terfikir, adakah saya gadis bertudung.. Yups, saya gadis bertudung, so boleh join contest nie.heee.. Kalau mengkome nak join, boleh je kecuali LELAKI la, sebab dah mention gadis right??



Saya bangga menjadi gadis bertudung kerana salah satu sebabnya adalah menjadi tuntutan agama kepada semua umat islam di dunia ini (wanita sahaja). Saya dari kecil lagi saya telah sedar dalam bertudung walaupun tidak di dipaksa oleh kedua ibu bapa. Sehingga besar saya masih mempunyai hak untuk bertudung dan masih mengamalkan sifat-sifat kemelayuan walaupun zaman semakin maju.Bertudung pun boleh berfesyen dan melakukan aktiviti lasak apa..Bertudung sudah menjadi amalan saya sejak kecil lagi. Saya bangga menjadi gadis bertudung !!! 
(Bertudung atau tidak, tidak menjadi persoalan, cume hati yg paling penting, adakah dia benar-benar bertudung mematuhi suruhan Allah s.w.t atau hanya utk 'syarat' pemakaian wanita Islam

Finally Alhamdulillah, menang tempat kedua akhirnya.. thanks cik ika ^^


p/s : Aku suka statment yang selalu orang melayu kita perkatakan, perempuan bertudung tidak semestinya baik, dan perempuan tidak bertudung tidak semestinya jahat. Renung-renungkanlah.
Mr Kacak akan 'bahan' aku kalau aku bertundung mengikut fesyen yang pelik2.hehe..

Senyum Sokmo : Macam Domo ^^

12 comments:

  1. tahniah n thx cik iyue sudi join! apa2 hal follow up blog cik ika yep. gud luck^^

    ReplyDelete
  2. wahhh... gud luck keyh akak ;)

    ReplyDelete
  3. aku nk pkai tudng la..akakakak..
    mne taw menang kn huhuhu

    ReplyDelete
  4. ade2mama : kalau kamu pkai tdung, contest lain dah tu..contest saya bangga jadi wanita xtulen...hehe..gurau2 je ^^

    ReplyDelete
  5. hi! gud luck dear.kite peserta contest ni jugak :D

    ReplyDelete
  6. embun : gud luck 4 u 2..hehe..:)

    ReplyDelete
  7. ish...sy leh join x?? hehehe

    ReplyDelete
  8. deyla : thanks ^^

    magic : contest dah setell..hehe

    ReplyDelete

apa nak nak dikata tue^^
cakap bebaik ye, nnt mama kita marah..hehe
tQ a lot .. nice to be your friend^^