Permata Hati Ayah Bonda

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

LinkWithin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
Saya dah jadi bini orang! Alhamdulillah sekejab je masa berlalu..Doakan kami bahagia till Jannah. Aminnn...
12/10/13

~ student seperti ak ^^ ~

tSume org pernah belajar, dr tadika smpai ke universiti atau ke tempat lain.. xkisah la, jnj belajar something yg baru.. menimba ilmu hingga ke negeri China.. maksudnye belajar dan terus belajar lbh jauh (sampai ke China pun ok gak dah ) Ada lagi satu pepatah melayu, menimba ilmu sampai ke menara gading. (menara gading tu mksdnye : universti ) - setengah org xthu bnda nie..haih..=.="

Dah 18thn ak menimba ilmu, dr tadika smpai ke universiti.. masih kah ak sudah cukup ilm berilmu spenuhnya?? bagi ak belum lagi mencapai tahap modal insan yg cermelang. Nak katakan , ilmu nie kite perlu cari smpai akhir hayat kita. Adakah ak perlu belajar lagi lepasnie?? master?? phD?? Oh tidak, otak ini sudah terlalu tepu ..-.- Biarlah lepas ni ak menimba ilmu waktu bekerja juga. Menimba ilmu apa, di samping itu leh mengumpul pengalaman waktu bekerja... cth yg plg senang la kan, fothostep kertas2 kerja di opis ( btl ke ak eja ) hentam je la..^^
tu pun ilmu apa, ingt ramai yg tau ke wat keje tu.. siyes, kt u ak nie, ramai lecture xpndai nk fothostep. huhu..

Aku seronok belajar, sebab dpt kenal ramai kwn. siyes, ak mmg ramai kwn, tp kwn tu bermaksud kwn dlm kelas je.. lect ak ckp, kwn tugasan ( sama2 wat esemen ). berapa byk subjek yg kita ambik, lg ramai kwn kita dpt.  cth si TV ( dak india ) kwn msa sem 1, sama2 berdikir barat time orentasi dlu , cth lg si muaz, kwn dalam ko-k silat cekak.. cth lg, si saiful, kwn dlm persatuan kelab penyayang. ramai kwn sbnrnye, tp bukan kwn mcm BFF tu pun.. kwn sekadar tugasan ^^

Belajar nie mmg best, kita akan dpt tahu sesuatu bnda yg baru, kita akan dpt selesaikan mslh dgn gunakan ilmu yg kita ( apa ayt ak ni da ) adesss... bila berilmu nie, nak ckp dgn org pun sng. cth org cite pasal udang2 dalam malaysia, kita leh gak nak selit2 bg komen serba ckit drp xtahu lgsung.. dah 23thn duk malaysia, tp undang2 malaysia pun ak xtau, kena pulau ak nnt.. kesian mak ayah ak nak jenguk ak tiap2 ari kt negara yg ak kena pulau tu.. hehe.. merepek sudey..^^

Ingat lepas SPM ritu nak jd bidan je.. tp temuduga gagal, sbb result ok, leh blja lg (kata makcik temuduga tu la) adeh.. kalau x dah senang idop nie, erm.. mungkin ada hikmah kot..-.-
terpaksa la beralih arah dalam menuju cita2 nie.. daripada nurse -----> cikgu . Ok ke ?? malas pk lah, nak habiskan belajar dlu..ermm.. sape yg malas belajar mcm sy (aik td kata belaja tu best), kena la cari semngat utk belaja .. cth, cari sbb kenapa kita perlu blja. mcm ak , sbb nak tolong mama n abah ak..sweet kan ^^ anak yg soleh sentiasa di redhai oleh Allah.. isyaAllah ^^

p/s : menjadi model kpd adik2 ku..insyaAllah, sorg dah ke menara gading..tggl lg 2 org je... ikhlas tu penting ye kwn2..hehe ...


Senyum Sokmo : Macam Domo ^^

0 org cakap belakang (::

Post a Comment

apa nak nak dikata tue^^
cakap bebaik ye, nnt mama kita marah..hehe
tQ a lot .. nice to be your friend^^